سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برادران شهید هاشمی
 
سلام ، به وبلاگ برادران شهید هاشمی خوش آمدید ***** welcome to www.shahidanhashemi.parsiblog.com قالب وبلاگ

تصویر + عکس + به + مناسبت + شهادت امام رضا (ع)

 

دلی دارم که تنگ مشهد توست

به سر شوق حریم و گنبد توست

گـــدایی خسته در باب‌الجـــوادم

امیدم هم به فضــل مرقد توست

 

امام رضا (ع) می‌فرمایند: مومن، مومن واقعی نیست، مگر آن که سه خصلت در او باشد: سنتی از پروردگارش و سنتی از پیامبرش و سنتی از امامش. اما سنت پروردگارش، پوشاندن راز خود است، اما سنت پیغمبرش، مدارا و نرم رفتاری با مردم است، اما سنت امامش، صبر کردن در زمان تنگدستی و پریشان حالی است.

چرخ می‌خورم و سرگردانی‌ام را یله می‌کنم روی گنبد و گلدسته‌ها...

چرخ می‌خورم و بی قراری‌ام از ایوان می‌گذرد و بند می‌شود به پنجره فولاد...

چرخ می‌خورم و تشنگی‌ام در حوالی سقاخانه پرسه می‌زند...

امشب، کوچه‌های خراسان، از عبور تو خالی می‌شوند، مولای من.

همان وقتی که صدای نقاره صحن‌های حریمت، قدم‌هایم را میخکوب می‌کند.

تو آن جگرسوخته‌ای که آب را به زائرانش هدیه می‌کند و حاجات شان را برآورده...

امروز، نه فقط خیابان‌های خراسان، که تمام دل‌های عاشقانت، به گلدسته و رواق نورانی‌ات ختم می‌شوند.

امروز همه به کبوتران حرمت غبطه می‌خوریم که شب و روز، مهمان تو هستند.

آقای من؛ اگر چه «غریب الغربا» نام گرفته‌ای، اما در این سرزمین، در میان امواج ارادت و عشق دل‌های پاک مردمانش، مولا و سروری.

و ما نیز همراه با کبوتران حرمت، محزون و گریان، دل را به دور بارگاه تو پر می‌دهیم، تا با زمزمه ملائک همراه شویم.

زائران؛ باور کنیم بی هیچ حاجتی هم اگر آمده باشیم، دست خالی برنخواهیم گشت.


تصویر + عکس + به + مناسبت + شهادت امام رضا (ع)


امام رضا (ع) فرموده‌اند: خداوند سه چیز را به سه چیز دیگر مربوط کرده است و به طور جداگانه نمی‌پذیرد. نماز را با زکات ذکر کرده است، هرکس نماز بخواند و زکات ندهد نمازش پذیرفته نیست. نیز شکر خود و شکر از والدین را با هم ذکر کرده است. از این رو هرکس از والدین خود قدردانی نکند، از خدا قدردانی نکرده است. نیز در قرآن سفارش به تقوا و سفارش به ارحام در کنار هم آمده است. بنابراین اگر کسی به خویشاوندانش رسیدگی و احسان ننماید، با تقوا محسوب نمی‌شود.


[ جمعه 91/10/22 ] [ 8:2 عصر ] [ مهدی افشار ] [ نظر ]

تصویر + عکس + به + مناسبت + شهادت + شهید حسن محمدی

 

شهید حسن محمدی فرزند حسینعلی در روز 26 شهریور سال 1342 دیده به جهان گشود. سالی که قیام 15 خرداد رخ داد و امام خمینی (ره) توسط شاه و دست نشانده هایش تبعید گردیدند. انگار امام خمینی  (ره) به شاه و دشمنان اسلام براستی گفته بودند که سربازان من همان کودکانی هستند که در قنداق هایشان هستند. بله ، واقعا خدا می خواست که شهید حسن محمدی و دیگر شهدا سربازان واقعی امام زمان (عج) و رهرو راه امام خمینی (ره) باشند ، و به حکم جهاد امام خمینی (ره) پای در جبهه های جنگ نهادند تا اسلام را پایدار نگه دارند.

ایشان در سال 1361 از فعالیت در سپاه منصرف شد به این علت که اگر در سپاه می ماند باید 6 ماه در داخل شهر می ماند و 6 ماه در جبهه های نبرد باشد و ایشان علاقه داشتند که همیشه در جبهه باشند و در همه ی عملیات ها شرکت کنند.

ایشان بعد از فعالیت در سپاه وارد جهاد سازندگی شد و در کنار شغلش در فعالیت های جبهه و بسیج نقش مؤثری داشتند و مسئول بسیج منطقه خودشان بود. ایشان در بسیج آموزش اسلحه و صلاح های جنگی و آماده سازی  آنها را به عهده داشتند.

در شروع عملیات ها جزء خط شکن ها بودند و ایشان به همه صلاح های جنگی آشنایی کافی داشتند ، و بیشتر در حیطه ی غواصی بودند که برای شناسایی و کسب اطلاعات از قرارگاه دشمن می رفتند.

تاریخ شهادت :

شهید حسن محمدی در 23 دی ماه سال 1365 به آرزوی همیشگی خود که شهادت بود رسیدند.

برای شادی روح مطهر آن شهید بزرگوار فاتحه و صلواتی قرائت بفرمایید.


تصویر + عکس + به + مناسبت + شهادت + شهید حسن محمدی


تصویر + عکس + به + مناسبت + شهادت + شهید حسن محمدی


تصویر + عکس + به + مناسبت + شهادت + شهید حسن محمدی

ادامه عروج...

[ جمعه 91/10/22 ] [ 5:33 عصر ] [ مهدی افشار ] [ نظر ]

تصویر + عکس + به + مناسبت + عملیات + کربلای5

مقدمه:


سنگینی شرایط دشوار پس از عملیات کربلای 4 ضرورت انجام عملیات دیگری را ایجاب می کرد. عملیاتی که پیروزی آن تضمین شده باشد و ضمنا از جنبه نظامی و سیاسی بسیار ارزشمند باشد تا آثار نامطلوب عدم فتح کربلای 4 را جبران نماید.

ناحیه‌ی‌ مرزی‌ِ استراتژیک‌ شلمچه‌ در منطقه‌ی‌ شمال‌ غربی‌خرمشهر واقع‌ شده‌ که‌ از جنوب‌ با اروند رود، از شمال‌ با منطقه‌ی‌عمومی‌ اهواز و از غرب‌ با مرزهای‌ بین‌ المللی‌ ایران‌ و عراق، محصورگردیده‌ است‌. وجود اروند رود در جنوب‌ آن‌، دریاچه‌ی‌ ماهی‌ و جزایربوبیان‌، ویژگی‌ نظامی‌ خاصی‌ را در این‌ منطقه‌ به‌ وجود آورده‌ است‌ وبه‌ خاطر نزدیکی‌ جغرافیایی‌ آن‌ با شهر صنعتی‌ بصره‌، از نظرکارشناسان‌ نظامی‌، دارای‌ اهمیت‌ فوق العاده‌ای‌ بوده‌ است‌.

ارزشمند ترین منطقه موجود شلمچه بود که دشمن در آن مستحکم ترین مواضع و موانع را داشت، به طوری که عبور از آن ها غیر ممکن می نمود و با توجه به اصول نظامی شناخته شده و محاسبات کمی، ضریب موفقیت بسیار ناچیز بود و بالطبع تضمین پیروزی از سوی فرماندهان عملیات را غیر ممکن می ساخت؛ لیکن ضرورت غیر قابل انکار ادامه جنگ در آن موقعیت و لزوم تسریع در تصمیم گیری پس از عملیات کربلای 4 سبب گردید که صرفا برای انجام تکلیف و با امید به نصرت الهی، تمامی نیروهای خودی اعم از رزمنده و فرمانده برای عملیات بزرگ کربلای 5 آماده شوند.

هنگام انتخاب منطقه عملیات کربلای 5، آنچه اوضاع را پیچیده تر می کرد، این بود که:

تنها انجام یک عملیات نمی توانست موثر باشد.
به علاوه عملیات باید با پیروزی توام باشد.
هم چنین سرعت عمل نیز نقش تعیین کننده ای در این عملیات داشت.

دشمن با توجه به اهمیت منطقه، زمین شرق بصره را مسلح به انواع موانع و استحکامات کرده بود و با رها کردن آب در منطقه، انجام هرگونه عملیاتی را غیر ممکن ساخته و فضای امنی را برای خود به وجود آورده بود تا بتواند حرکت هر نیروی مهاجم را قبل از دستیابی به خط اول خود سرکوب کند.

رزمندگان‌شجاع‌ سپاه‌ اسلام‌ در مرحله‌ی‌ اول‌ عملیات‌، با هجومی‌ مرگبار وغافل‌گیرانه‌ به‌ قلب‌ دشمن‌، در تاریخ‌ فردای‌ آن‌ روز، شلمچه‌ را آزادمی‌نمایند و با گسترش‌ عملیات‌ خود، هر لحظه‌ فاصله‌ی‌ خود را بابصره‌ کم‌ می‌کنند؛ به‌ طوری‌ که‌ صدای‌ شلیک‌ مسلسل‌ها مردم‌ شهر راسراسیمه‌ به‌ خیابان‌ها می‌ریزد.

در دومین‌ مرحله‌ی‌ این‌ عملیات‌،رزمندگان‌ اسلام‌ با عبور از موانع‌ ایذایی‌ و بسیار محکم‌، هجوم‌ سنگین‌خود را علیه‌ مواضع‌ دشمن‌ شروع‌ می‌کنند که‌ پاسگاه‌های‌ شلمچه‌،بوبیان‌ و کوت‌ سواری‌ در این‌ هجوم‌، آزاد می‌شود. رزمندگان‌ اسلام‌ باهجوم‌ دیگری‌ چندین‌ کیلومتر از جاده‌ی‌ آسفالته‌ شلمچه‌ ـ بصره‌ را آزادمی‌کنند و به‌ عمق‌ مواضع‌ دشمن‌ نفوذ کرده‌، خود را به‌ دژ فولادین‌بصره‌ می‌رسانند.

این‌ دژ توسط‌ کارشناسان‌ خارجی‌ احداث‌ شده‌ بودکه‌ دارای‌ خاکریزهای‌ مثلثی‌، هلالی‌، سنگرهای‌ مستحکم‌ بتونی‌ وموانع‌ ایذایی‌ سنگین‌ بود و ساخت‌ آن‌ پنج‌ سال‌ طول‌ کشیده‌ بود.

اولین خط دفاعی دشمن دژی بود که در یک سمت آن سنگرهای بتونی برای استراحت نیرو و در سمت مقابل، سنگرهای دیده بانی و تیربار با مهمات آماده و سنگرهای تانک احداث شده بود. این دژ، دشمن را از موقعیت ممتازی برای اشراف و تسلط کامل بر منطقه برخوردار می کرد. در پشت خط اول چند موضع هلالی شکل احداث، که قطر هر یک به 300 الی 400 متر و ارتفاع آن به 5 تا 6 متر می رسید.

در پشت مواقع هلالی، برای تردد و استقرار تانک، جاده ساخته شده بود و به این وسیله تانک می توانست با استقرار روی مواضع مشخص شده، کل منطقه درگیری را زیر پوشش گلوله مستقیم و تیربار قرار دهد.
دومین خط دشمن به فاصله صد متر از خط اول و به موازات آن احداث، و سیل بندی بود به عرض 205 و ارتفاع 4 متر که دارای موضع پیاده، کانال مواصلاتی و مواضع تانک بود. این سیل بند از جنوب جاده شروع می شد و به سمت اروند ادامه داشت.

سومین خط دشمن، خاکریزی بود به موازات خط دوم و دارای مواضع پیاده و تانک که در جلوی آن کانال َمتروکه ای به عرض 4 و عمق 2 متر احداث شده بود. چهارمین رده دشمن در پشت نهر دوعیجی قرار داشت و شامل نهر، دژ و چندین موضع هلالی پی در پی، که بر توانایی دشمن برای مقابله و دفاع می افزود.

پنجمین رده دشمن در پشت نهر جاسم قرار داشت. ضمن آن که در حد فاصل خط چهارم و پنجم، قرارگاه دشمن، خصوصا قرارگاه تاکتیکی سپاه سوم (مقر فرماندهی لشکر11)، دارای مواضع مستحکمی بود و پدافند مستقل داشت. پس از خط جاسم تا کانال زوجی، مرکز توپخانه، لجستیک و عقبه لشکر 11 قرار گرفته بود و رده ششم و هفتم دشمن شامل کانال زوجی و مثلثی های غرب کانال زوجی بود. در منطقه شلمچه، دشمن زمین را به شکل پنج ضلعی درآورده بود. که از استحکامات بسیار پیچیده ای بر خوردار بود.

گارد ریاست‌ جمهوری‌ عراق با فرماندهی‌ صدام‌ به‌ منطقه‌ اعزام‌ می‌شود وبی‌ درنگ‌ پاتک‌های‌ سنگین‌ خود را آغاز می‌کند؛ اما هر بار با تحمل‌شکست‌های‌ سنگین‌ وادار به‌ عقب‌ نشینی‌ می‌شود. در مرحله‌ی‌ سوم‌ عملیات‌، رزمندگان‌ اسلام‌ از کنار اروند به‌ مواضع‌دشمن‌ در محور نهر جاسم‌ هجوم‌ برده‌، یگان‌های‌ سر در گم‌ دشمن‌ را درعملیات‌ گاز انبری‌ گرفتار کرده‌ و تعدادی‌ از آن‌ها را کشته‌ یا زخمی‌می‌کنند و با عبور از نهر جاسم‌ و تسلط‌ بر پل‌های‌ ارتباطی‌، به‌ عمق‌مواضع‌ دشمن‌ نفوذ می‌کنند.

ادامه مطلب...

[ جمعه 91/10/22 ] [ 3:46 عصر ] [ مهدی افشار ] [ نظر ]

تصویر + عکس + به + مناسبت + شهادت امام حسن مجتبی

از صبر تو یا حسن جهان غرق غم است

چون زائر عارف، به حق تو کم است

هــــر کس به زیارت تــــو آیــــد به بقیـع

بــر روی پل صراط ، ثابت قدم است

امام حسن (ع) می‌فرمایند: والاترین مقام نزد خداوند، از آن کسی است که بیشتر از همه به حقوق مردم آشنا باشد و در ادای آن حقوق، بیشتر از همه کوشا باشد؛ و کسی که در برابر برادران دینی خود تواضع کند، خداوند او را از صدیقین و شیعیان امیرالمومنین(ع) قرار می‌دهد. حیاة امام حسن بن علی، ج 1، ص 319

سلام بر تو ای غریب‌تر از غریب،

سلام بر مزار بی چراغ و تربت کم زائرت.

سلام بر مظلومی تو در شهر و دیار و کاشانه‌ات...

سلام بر تو که با عصمت و طهارت فاطمی، در خاک غریبانه بقیع آرمیده‌ایی و آفتاب و ماهتاب، تنها سنگ مزار تو هستند...

سلام بر تو که سایبان خستگی‌های تربت پاکت، تنها و تنها، بال کبوترانی است که روز و شب بر آن خاک بوسه می‌زنند!

غریب شهر مدینه تویی که پنجره‌ها ز غربت شب‌های تنهایی تو می‌گریند.

و امروز فرزند پیامبر(ص)، فرزند علی(ع) و فرزند فاطمه(س) دارد در کوچه‌های مدینه تشییع می‌شود و زمین و زمان، سیاه پوشیده است.

سیاه‌پوش تو شد آسمان خسته شهر

تویی که خستگی آسمان به شانه توست


به حضرت امام حسن(ع) عرض شد: چرا شما هرگز نیازمندی را نا امید بر نمی‌گردانید، اگر چه سوار بر شتر باشید؟

امام حسن(ع) فرمودند: خود من هم محتاج و نیازمند درگاه خداوند هستم و دوست دارم که خداوند مرا محروم نگرداند و شرم دارم در حالی که نیازمند هستم، نیازمندان را نا امید کنم. عادت خداوند این است که نعمت‌هایش را بر من ارزانی بدارد و عادت من هم این است که نعمت‌هایش را به بندگانش عطا کنم، و می‌ترسم که اگر از این عادت خود دست بردارم، خداوند هم دست از عادت خود بردارد. نور الابصار، ص 123 - کنز المدفون، ص 434

تصویر + عکس + به + مناسبت + شهادت امام حسن مجتبی


[ جمعه 91/10/22 ] [ 12:18 عصر ] [ مهدی افشار ] [ نظر ]

تصویر + عکس + به + مناسبت + رحلت پیامبر

داغی اگر نبود که گریان نمی‌شدیم

لطفی اگر نبود مسلمان نمی‌شدیم

یا ایها الرســــول بدون دعـــای تـــو

از پیروان عتــــرت و قرآن نمی‌شدیم

 

حضرت محمد مصطفی (ص) می‌فرمایند:

من [از میان شما می‌روم و] دو چیز گران‌بها را در میان شما می‌گذارم، اگر بعد از من به آن دو تمسک نمودید، گمراه نمی‌شوید. یکی از آن دو از دیگری بزرگ‌تر است و آن کتاب خدا، [قرآن کریم است که چون] ریسمانی از آسمان به زمین کشیده شده [یک سر آن به دست خدا و سر دیگر آن به دست مردم است] و [دیگری،] عترت و اهل بیت من هستند؛ و این دو هرگز از هم جدا نمی‌شوند، تا سر حوض کوثر بر من وارد شوند. پس دقّت کنید، با عترت من چگونه رفتار خواهید کرد.‌ (بحارالانوار، علامه مجلسی، ج 23، ص 108؛ خلاصه عبقات الانوار، علی الحسینی المیلانی، ج 1، صص 18 - 28)


رحلت پیامبر اعظم، معراج وصال اوست با حضرت دوست.

پیامبر یک حقیقت جاری است در جریان زمان؛ یک حقیقت جاری که پیامش همیشه نامکرر است و همواره شنیده خواهد شد، در مأذنه‌های معنویت...

یا رسول الله (ص)؛ مثل تو دیگر در پهنه زمین تکرار نخواهد شد، اما با تکرار صلوات بر تو، نور حضورت را در قلب خود و برای همیشه احساس می‌کنیم.

درود بر تو ای پیام‌آور اخلاق و ایمان، که آن‌چه شرط بلاغ بود، به جای آوردی و هرچه آزار روزگار، بر خود هموار کردی.

درود بر تو که خُلق عظیمت، مکارم اخلاق را به تمامت رساند.

و زیان کارند آنان که بر میراث تو، بر کتاب وحی و عترت پاکت، ستم روا داشتند و فرجام نیک، فقط برای پرهیزکاران است.

یا رسول الله (ص)؛ امروز ماتم سرای دل را به نام تو، سیه پوش کرده‌ایم و نام مبارک تو را با درود و تحیت بر زبان جاری می‌سازیم.

یا رسول الله (ص)؛ با غروب آفتاب تو، کعبه تا قیامت سیه پوش گشته و زمزم، اشک عزا به رخسار مکه می‌ریزد.

 

پیامبر اکرم (ص) فرموده‌اند:

دو خصلت است که نیک‌تر از آن نیست: ایمان به خدا و سود رساندن به بندگان خدا. نهج الفصاحة، ص 303، ح 1446

تصویر + عکس + به + مناسبت + رحلت پیامبر


[ جمعه 91/10/22 ] [ 12:56 صبح ] [ مهدی افشار ] [ نظر ]

تصویر + عکس + به + مناسبت + اربعین حسینی

بسوز ای دل که امروز اربعین است


عـــزای پــور ختــم‌المرسلین است


قیـــــام کـــــــربلایـش تا قیامــــت


سراسر درس، بهر مسلمین است

 

اربعین؛ مقصدی برای مبدا پس از چهل روز دلدادگی، چهل روز آوارگی، چهل روز جدایی و فرصتی برای کمال است.

اربعین؛ رجوعی دوباره به محرم است و بازگشتی دوباره به عاشورا.

آری؛ چهل روز است که مرثیه‌هایمان را در کوچه‌های دل مرور می‌کنیم...

چهل روز است که روی زخم‌های عمیق عاشورا مرهم می‌گذاریم...

هر سال همین کار را کرده‌ایم...

اما این زخم کهنه، هر بار تازه‌تر می‌شود.

زخم عاشورا همیشه تازه است و با رسیدن اربعین، تازه‌تر می‌شود.

چهل روز است که این صدا به گوش می‌رسد:

«آیا کسی نیست که مرا یاری کند؟»

و این‌گونه است که این داغ، سوزاننده‌تر می‌شود.

 

تصویر + عکس + به + مناسبت + اربعین حسینی

حضرت امام حسین (ع) می‌فرمایند: هر کس حق بندگی خدا را به جای آورد، خداوند بیش از آنچه آرزو داشته و بیش از حد کفایتش، به او عطا خواهد فرمود. (بحار الانوار، ج 71، ص 184)


[ پنج شنبه 91/10/14 ] [ 10:33 عصر ] [ مهدی افشار ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

مهدی افشار
سلام، برای مشاهده بهتر وبلاگ از مرورگر Google chrome و یا Firefox استفاده نمایید.
دسته بندی موضوعی یادداشت ها
لینک دوستان

عاشق آسمونی
پایگاه امام جعفر صادق شهیدیه
کانون مسجد فاطمیه شهید یه
EMOZIONANTE
همفکری
نسیم معرفت
9 د ی
منطقه و جهان آبستن حوادث خوش یمن
قطره و دریا
کلبه عاشقان
به سوی فردا
شکوفه های زندگی
ترنم یاس
گذر لحظات
دیار عاشقان
انتظار
قلم
بسم الله العلی العظیم
علیرضااحسانی نیا:فرزانگان امیدوار
شین مثل شعور
ایمان بیاوریم به آغاز فصل سرد
ولی امر مسلمین جهان امام مطلق سید علی س
عشق است زنده یاد ناصر خان حجازی و استقلال
(( همیشه با تو ))
در انتظار آفتاب
آج
حقیقت در دنیای مجازی
شعله ی آواز
بانوی دشت رویا
لحظه های آبی
مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی فردوس مبارکه
کوچه ای برای گفتن
کوچ بلاگ -وبلاگ کوچ نهارجان یا کوچ خراشاد-در پارسی بلاگ
خلـــوتگـــه دل
روش های درمان در طب سنتی2
به یاد دوست
قاصدک
بنام پروردگار حی و توانا
جزین
به سوی نور
صداى پاى مهدى می‌آید
وبلاگ گروهی فصل انتظار
امام علی(علیه السلام)
همرا ه با چهارده معصوم(علیهالسلام) ویارانشان
ساتروآر دره ی ابر
زمینیان آسمانی
راین جهانی از زیبایی - هزارمظهراستقامت
فقط خدا
روبه آسمان
جزیره علم
پرورش دینی
بحریست بحر عشق که هیچش کناره نیست
مکاشفه گاه نوشتهای دانشجوی دانشگاه المهدی عج
خداجونم
همنشین
دل نوشته ها
بیداران...
پایگاه اطلاع رسانی مباشری
جاوید باد ایران
سکه دولت عشق
سایت اطلاع رسانی دکتر رحمت سخنی Dr.Rahmat Sokhani
مذهبی فرهنگی سیاسی عاطفی اکبریان
آخرالزمان و منتظران ظهور
جمله های طلایی و مطالب گوناگون
من وآینده من
سید علی خامنه ای
عشق سرخ من
یا امیر المومنین روحی فداک
*** انـتـظـار ***
اظهرالمن الشمس
یک لحظه با یک طلبه!
هشتمین ستاره
آبیار
باشگاه مسابقه و سرگرمی
بچه های اوتیسم استان خوزستان --- khozestan Autism childern
مکنون
یادگار فاو
جاده صدایم کن...
نگاهی به اسم او
مهاجر
عکس و مطلب جالب و خنده دار
آموزه ـ AMOOZEH.IR
ان سالهای دوست داشتنی
PARSTIN ... MUSIC
{افسانه های ققنوس عاقل}
خلوت شب
*** نـذر آقـا ***

اشعار و گفتار
قطره ی شبنم
مجله اینترنتی تبلیغاتی
دارالقرآن الکریم صادق آل محمدص حسن آباد جر قویه علیا
دارالقران الکریم جرقویه علیا
alone
رایان چوب
منتظر ظهور
منتظر
کلبه
*** سلام ***
شعر
upturn یعنی تغییر مطلوب
موعود هادی
نظرمن
هو اللطیف
افسونگر
پژواک
جاده های مه آلود
جوان ایرانی
بر سر آنم که گر زدست بر آید . . .
سیب سرخ
قیدار شهر جد پیامبراسلام
پنجره ای رو به خاموشی
وبلاگ سازمان بسیج مستضعفین basij
سکوت خیس
*پرواز روح*
عصر پادشاهان
همیشه بهار
منتظرظهور
...بــــــــاران که ببارد، همه عاشق هستند
من حلقه ام وراه به میخانه ندارم
انتخابات تالش فوری - آخرین اخبار را از ما بخواهید
عضویت در بزرگترین گروه یاهو
مصطفی قلیزاده علیار
سایه
هر شب تنهایی
آشفته حال
رهپویان
سرچشمه ادب و عرفان : وب ویژه تفسیر ادبی عرفانی قرآن مجید
کشکول
شیمی وزندگی
● بندیر ●
سایت مهندسین پلیمر
Polymer Engineers of Darab University

سجاده ای پر از یاس
ترانه های دیگر
افطار
دیال آباد
وضع هوای اردکان
ســـــد یـــــد کاشان
سرباز ولایت
مدیریت MIS
شقایقهای کالپوش
لنگه کفش
دنـیـــای جـــوانـی
عاشقانه می گویم
.::نهان خانه ی دل::.
مهندسی مکانیک ( حرارت و سیالات)-محی الدین اله دادی
تغییر
چند لقمه حرف حساب
گل باغ آشنایی
دل نوشته های یک دختر شهید
عاشق خدا
بچه مرشد!
قنوت جویبار
سکوت ابدی
شاعرانه
ای که مرا خوانده ای ، راه نشانم بده
کوی عشاق
وبلاگ عقل وعاقل شمارادعوت میکند(بخوانیدوبحث کنیدانگاه قبول کنید)
کلبه درویشی
TOWER SIAH POOSH
مدیریت آموزشی
نیلی ترین - NiliTarin.ir
دخترک خنده رو :)
... حبل المتین ...
دانلود آهنگ
هم نفس
choobak33
وب نوشته مهدی میانجی
حسن آباد جرقویه علیا
سیب خیال
داروخانه دکتر سلیمی
بی بی گل
کارشناس ارشد اقلیم شناسی در برنامه ریزی محیطی
چلچراغ شهادت
جــــــــــــالب
یادداشت های حبیب اله حاجی زاده
محفل آشنایان((IMAN))
.:: بوستان نماز ::.
شربیان، دیار علامه فاضل شربیانی
««««« شب های تهران »»»»»
هه هه هه.....
لباس شخصی
اطلاعات علمی+تفریح+ترفند+دانلود+کلیپ+آموزش
تابان
لیلی و مجنون
شکوفه های گیلاس
چرخ خیاطی
سه ثانیه سکوت
کلبه تنهایی دوستان رها
►▌ استان قدس ▌ ◄
حنا، دختری با مقنعه
مرکز خدمات مشاوره ای طلوع زندگی
پرپر
اتاق دلتنگی
سر مشق باد
تفحص شهدا
بهترین آرزو هایم تقدیم تو باد.
جبهه وبلاگی غدیر
علی داودی
یا علی مدد
مُهر بر لب زده
کلبه تنهایی
الاستشهادیون للبحرین
...تـــــــــــــــــــــــــــــا خــــــــــــــــــــــــــدا
نشریه حضور
قطره ای ازدریا
نغمه ی عاشقی
دنیای عکس و اطلاعات
MNK Blog
ادبیات و فرهنگ
یگان امُل های مُدرنیسم نشده...امُلیسم
هفت خط
محمد جهانی
أنّ الارض یرثها عبادی الصالحون
جریان شناسی سیاسی - محمد علی لیالی
خدای نزدیک
استقلال تهران
تقدیم به جوانمرد کوچکم معین...
۩۞۩ تنهاترین تنها ۩۞۩
وبلاگ شخصی حامد ذوالفقاری
نگاهی نو به مشاوره
رنگین کمان
آموزش رباتیک در کرج
خاک
طب سنتی@
...وقتی پرادو هست ، پیداست که باید بود
ســرچشمـــه › سرچشمه همه خوبیها مهدی (عج) است ›
همه چیز آماده دانلود . . . دانلود رایگان بازی و نرم افزار
سخن آشنا
سیب سبز
طلبه فیسبوکی
فروش وپخش لوازم خانگی کولیوند
شوروشعور عشق
کانون علمی فرهنگی شهید خداوردیلو شهریار
پژواک
geleh.....
خادم الحسین حکیم مهدی
به یاد شهیدمحسن مریمی و به امید بازگشت حاج احمدمتوسلیان
شهرستان بجنورد
ندای دریا
ماییم و نوای بی نوایی
کلکسیون تمبرخانواده شهیدان محمدسخنی وجمیله رمضان
دلیل
پلاک آسمانی،دل نوشته شهدا،اهل بیت ،و ...
نظرعشق
» اینجـــــا زنجــان اســت...
بوستــان نهــج الفصـــاحـه
خرید و فروش ضایعات آهن
دو رکعت وبلاگ
+O
اشیانه علم
عشق الهی
||*^ــــ^*|| diafeh ||*^ــــ^ *||
سرزمین مِه وخورشید (خورشید گام سبز)
بی سر و سامان
~>+ حبـــــــــــــــاب خیــــــــــــــــال +<~
شب و تنهایی عشق
داستانهای واقعی روابط عمومی Dr.Rahmat Sokhani
ما با ولایت زنده ایم
پناه خیال
مجله اینترنتی شهر طلائی
موسسه (کانون) فرهنگی هنری قرآن و عترت حسن آباد جرقویه علیا
عکس های زیبا
گمگشته
وبلاگ حامیان ولایت
آقاشیر
بازی موبایل،بازی جاوا،بازی سیمبین،دانلود بازی موبایل های جدید
امامزاده میر عبداله بزن آباد
پیغام سروش
دریچه ای متفاوت در دنیای وب
فرهنگی ،مذهبی
ستارگان دوکوهه
بـــــــــاغ آرزوهــــــــــا = Garden of Dreams
صراط مستقیم
برترین لحظه ها
♥ ♥ ♥ عشق در کائنات ☺
ماییم ونوای بینوایی.....بسم الله اگرحریف مایی
ضیافت
سروش دل
هیئت بیت العباس (ع) روستای المشیر
گیاه پزشکی 92
BABAK 1992
شلمچه
مقبلی جیرفتی
آوای قلبها...
اردکان نیوز
فریازان ...تویسرکان...همدان faryazan
عشق ودوست داشتن
ساعت یک و نیم آن روز
مجاورِآقا
پزشکی عمومی دکتررحمت سخنی Dr.Rahmat Sokhani
داشگاه آزاد دزفول
کوسالان
آرشیوی متنوع از مسائل روزمره
محفل یاران کانون شهید پوردرانی ده زیار
@@@نصرت@@@
سفیر دوستی
..:: السلام علیکم یا اهل بیت النبوه ::..
سایت گوناگون دکتر رحمت سخنی Dr.Rahmat Sokhani
درمسیرباران هوالمعین

امکانات وب
بازدید امروز: 45
بازدید دیروز: 35
کل بازدیدها: 598067
Online User

Up Page
ابزار و قالب وبلاگبیست تولزکد پرش به بالای صفحه وب