سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برادران شهید هاشمی
 
سلام ، به وبلاگ برادران شهید هاشمی خوش آمدید ***** welcome to www.shahidanhashemi.parsiblog.com قالب وبلاگ

خطبه پیامبر(ص) در روز آخر شعبان

سلمان فارسى رحمه الله فرمود: «خطبنا رسول الله صلى الله علیه و آله فى آخر یوم من شعبان، فقال یا ایها الناس قد اظلکم شهر عظیم مبارک، شهر فیه لیلة خیر من الف شهر، جعل الله صیامه فریضة و قیام لیله تطوعا، من تقرب فیه بنافلة من الخیر کان کمن ادى فریضة فیما سواه، و هو شهر الصبر، و الصبر ثوابه، الجنه، و شهر المواسات و شهر یزاد فى رزق المؤمن، و شهر اوله رحمة،و اوسطه مغفرة، و آخره عتق من النار، و هو للمؤمن غنم و للمنافق غرم‏» (1)

ماه رمضان براى مؤمن سود و براى منافق خسران است

حضرت سلمان فرمود: در روز آخر شعبان پیامبر(صلى الله علیه و آله) براى ما خطبه‏ اى در فضیلت ماه رمضان قرائت فرمود: و در خطاب خویش به ما فرمود: اى مردم براستى سایه افکنده بر سر شما ماه بزرگ مبارکى، ماهى که در او شبى است که از هزار ماه بهتر است، که خداوند روزه‏ایش را فرض و واجب نموده، و به پا داشتن عبادات شبش را به طور استحباب مقرر فرموده است، کسى که تقرب بجوید به خداوند،به انجام نافله خیرى، مثل آن است که در غیر ماه رمضان فریضه‏ اى انجام داده باشد، و این ماه ماه صبر است، و صبر هم اجر و ثوابش بهشت است.

و ماه روزه، ماه مواسات و برابرى است، و ماهى است، که رزق مؤمن در او زیاد میگردد، و ماهى است که اولش رحمت و وسطش مغفرت و آمرزش، و آخرش آزادى از آتش جهنم است، و این ماه براى مؤمن بهره و منفعت است، و براى منافق خسارت و ضرر.

پی نوشت:

مستدرک الوسائل مرحوم نورى نقل از وقایع الایام، ص 436.

روزه، درمان بیماریهاى روح و جسم صفحه 69


[ جمعه 91/4/30 ] [ 5:54 عصر ] [ مهدی افشار ] [ نظر ]

 

فاجعه هفتم تیر

تصویر شهید دکتر بهشتی

یک روز پس از سوء قصد به جان حضرت آیت الله خامنه ای در ششم تیر ماه 1360، در ساعت 20 و 30 دقیقة شامگاه روز یکشنبه هفتم تیر ماه 1360، جلسه ای در سالن اجتماعات دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی واقع در سرچشمه تهران برگزار شد. افراد حاضر در جلسه نمایندگان مجلس، و برخی از اعضای هیات دولت و... بودند و بحث روز درباره تورم بود اما عده ای از اعضاء خواستند که درباره انتخابات ریاست جمهوری نیز صحبت شود. شهید بهشتی جملاتش را با این عنوان آغاز کرد: « ما بار دیگر نباید اجازه دهیم استعمارگران برای ما مهره سازی کنند و سرنوشت مردم ما را به بازی بگیرند و ..... » این آخرین کلمات آن بزرگوار بود که از لبانِ حقگوی ایشان بیرون تراوید. ناگهان انفجاری مهیب روی داد و در کمتر از ثانیه ای، از سالن اجتماعات حزب جهموری اسلامی جز تلی از خاک، چیزی نماند. فاجعه انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی در تهران و شهادت مظلومانه هفتاد و دو تن از برجستگان و نیروهای لایق و کارآمد انقلاب و در رأس آنها شهید مظلوم آیت الله بهشتی از سوی سازمان جهنمی منافقین، عکس العمل استکبار جهانی و عوامل داخلی آنها در قبال برکناری بنی صدر خائن و حذف ضد انقلاب از صحنه سیاسی کشور توسط مسئوولین نظام اسلامی بود. عوامل این جنایت بزرگ معتقد بودند که در اثر کشتار مسئوولان عالی رتبه، اوضاع کشور بهم می ریزد و انقلاب اسلامی از بین خواهد رفت ولی به کوری چشم دشمنان، انقلاب ما پایدارتر شد و هیچگونه تزلزلی در ارکان نظام به وجود نیامد. در انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی علاوه بر آیت الله بهشتی، تعداد زیادی از وزرای کابینه و نیز نمایندگان مجلس شورای اسلامی به شهادت رسیدند. حضرت امام خمینی (ره) پس از این حادثه فرمودند: « ملت ایران در این واقعه، 72 نفر به عدد شهدای کربلا را از دست داد. بهشتی خار در چشم دشمنان اسلام بود ».

پیام رهبر کبیر انقلا ب اسلامی امام خمینی در رابطه با فاجعه 7 تیر

تصویر شهید دکتر بهشتی

بسم الله الرحمن الرحیم

 انا لله و انا الیه راجعون

ملتی که برای اقامه عدل اسلامی و اجرای احکام قرآن مجید و کوتاه کردن دست جنایتکاران ابرقدرت و زیستن با استقلال و آزادی، قیام نموده است و به خود باکی راه نمی دهد که دست جنایت ابرقدرتها از آستین مشتی جنایتکار حرفه ای بیرون آید و بهترین فرزندان راستین او را به شهادت رساند مگر شهادت ارثی نیست که از موالیان ما که حیات را عقیده و جهاد می دانستند و در راه مکتب پر افتخار اسلام با خون خود و جوانان عزیز خود، از آن پاسداری می کردند به ملت شهید پرور ما رسیده است، مگر عزت و شرف و ارزشهای انسانی گوهرهای گرانبهایی نیستند که اسلام صالح این مکتب عمر خود و یاران خود را در راه حراست و نگهبانی از آن وقف نمودند. 
مگر ما پیروان پاکان سرباخته در راه هدف نیستیم که از شهادت عزیزان خود به دل تردیدی راه دهیم، مگر دشمن قدرت آن دارد که با جنایت خود مکارم و ارزشهای انسانی شهیدان عزیز ما را از آنان سلب کند، مگر دشمنان فضیلت می توانند جز این خرقه خاکی را از دوستان خدا و عاشقان حقیقت بگیرند.
بگذار این ددمنشان که جز به (من) و ماهای خود نمی اندیشند (یاکلون کما تاکل الانعام)، عاشقان راه خدا را از بند طبیعت رهانده و به فضای آزاد جوار معشوق برسانند. ننگتان باد ای تفاله های شیطان، و عارتان باد ای خود فروختگان به جنایتکاران بین المللی که در سوراخها خزیده و در مقابل ملتی که در برابر ابرقدرتها برخاسته است به خرابکاریهای جاهلانه پرداخته اید، عیب بزرگ شما و هوادارانتان آن است که نه ازاسلام و قدرت معنوی آن و نه از ملت مسلمان و انگیزه فداکاری او اطلاعی دارید.
شما ملتی را که برای سقوط رژیم پلید پهلوی و رها شدن از اسارت شیطان بزرگ، دهها جوان عزیز خود را فدا کرد و با شجاعت بی مانند ایستاد و خم به ابرو نیاورد نشناخته اید.
شما ملتی را که معلولاتشان در تختهای بیمارستانها آرزوی شهادت می کنند و یاران را به شهادت دعوت می کنند، نشناخته اید. شما کوردلان با آنکه دیده اید با شهادت رساندن شخصیتهای بزرگ صفوف فداکاری در راه اسلام فشرده تر و عزم آنان مصم تر می شود، می خواهید با به شهادت رساندن عزیزانی چون شهید بهشتی و شهدای عزیز مجلس و کابینه با حربه ناسزا و تهمت های ناجوانمردانه حمله کردید که آنها را از ملت جدا کنید و اکنون که آن حربه از کار افتاد و کوس رسوائی همه تان بر سر بازارها زده شد در سوراخها خزیده و دست به جنایاتی ابلهانه زده اید که به خیال خام خود ملت شهید پرور و فداکار را با این اعمال وحشیانه بترسانید و نمی دانید که در قاموس شهادت واژه وحشت نیست. اکنون اسلام به این شهیدان و شهید پروران افتخار می کند و با سرافرازی همه مردم را دعوت به پایداری می نماید و ما مصمم هستیم که روزی رخش به بینیم و این جان که از اوست تسلیم وی کنیم.
ملت ایران در این فاجعه بزرگ 72 تن بیگناه بعدد شهدای کربلا از دست داد، ملت ایران سرافراز است که مردانی را به جامعه تقدیم می کند که خود را وقف خدمت به اسلام و مسلمین کرده بودند و دشمنان خلق، گروهی را شهید نمودند که برای مشورت در مصالح کشور گردهم آمده بودند، ملت عزیز، این کوردلان مدعی مجاهدت برای خلق، ‌گروهی را از خلق گرفتند که از خدمتگزاران فعال و صدیق بودند.
گیرم شما با دکتر بهشتی ، که مظلوم زیست و مظلوم مرد و خار در چشم دشمنان اسلام و به خصوص شما بود، دشمنی سرسختانه داشتید، با بیش از 70 نفر بیگناه که بسیارشان از بهترین خدمتگزاران خلق و مخالف سرسخت با دشمنان کشور و ملت بودند چه دشمنی داشتید، جز آنکه شما با اسم خلق از دشمنان خلق و راه صاف کنان چپاولگران شرق و غرب می باشید، ما گر چه دوستان و عزیزان وفاداری را از دست دادیم،‌ که هر یک برای ملت ستمدیده استوانه بسیار قوی و پشتوانه ارزشمند بودند، ما گر چه برادران بسیار متعددی را از دست دادیم که (اشداء علی الکفار رحماء بینهم) بودند و برای ملت مظلوم و نهادهای انقلابی سدی استوار و شجره ای ثمربخش بشمار می رفتند، لکن سیل خروشان خلق و امواج شکننده ملت با اتحاد و اتکال به خدای بزرگ هر کمبودی را جبران خواهد کرد.
ملت ایران با اعتماد به قدرت لایزال قادر متعال همچون دریائی مواج به پیش می رود و در مقابل ابرقدرتها وتفاله های آنان با صفی مرصوص ایستاده است و شما درماندگان عاجز را که در سوراخها خزیده اید و نفسهای آخر را می کشید به جهنم می فرستد و خداوند بزرگ پشت و پناه این کشور و ملت است.
اینجانب بار دیگر این ضایعه عظیم را به حضور بقیة الله ارواحنا الفداء و ملتهای مظلوم جهان و ملت رزمنده ایران تبریک و تسلیت عرض می کنم.
من با بازماندگان شریف و عزیز این شهدا در غم و سوگ شریک و رحمت واسعه خداوند رحمان را برای این مظلومان و صبر و شکیبایی رابرای بازماندگان محترم آنان از درگاه خداوند متعال خواستارم. رحمت خدا و درود بی پایان ملت بر شهدای انقلاب از پانزده خرداد 42 تا 7 تیرماه 60 و سلام و تحیت بر مظلومان جهان و مظلومان ایران در طول تاریخ.


روح الله الموسوی الخمینی
نهم تیرماه 1360

منبع: http://www.aljomeh.ir

 


[ سه شنبه 91/4/6 ] [ 6:16 عصر ] [ مهدی افشار ] [ نظر ]

 

بافرصت ها چیکار کنیم؟؟

دنیا مثل یک اقیانوس بزرگه که آدما توش سعی می کنن خودشون رو به جزیره خوشبختی برسونن ولی از همه طرف موج های کوچیک و بزرگ از هر طرف میان و آدم رو تکون می دن از این سمت به اون سمت میبرن اگه شنا بلد نباشه! ، حالا اگه کسی شنا بلد نباشه و یا ندونه جزیره کجاست آیا می تونه به هدف برسه؟

دنیا پر عقیده و طرز تفکر و روش و منش هستش اگه آدم عقیده صحیح خودش رو پیدا کرد مثل اینه که جای جزیره خوشبختی را فهمیده و اگه اون عقیده رو در عمل پیاده کرد و برای تغییر و رشد و اصلاح خودش تلاش کرد مثل اینه که به سمت جزیره حرکت کرده و اگه فرصت رو از دست نده بهش میرسه! ولی اگه بی تفاوت باشه و یا به عقیده صحیح خودش پایبند نبود .... هر موجی اونو به سمتی میبره و در آخر میبینه به هیچی نرسیده   ....

دنیا یه برکه راکد نیست و تو باید توی این اقیانوس متلاطم راه درست رو پیدا کنی و به سمتش حرکت کنی.

 


[ سه شنبه 91/4/6 ] [ 5:32 عصر ] [ مهدی افشار ] [ نظر ]

تصویر گنجشک

روزگاری در مرغزاری گنجشکی بر شاخه یک درخت لانه ای داشت و زندگی می کرد .گنجشک هر روز با خدا راز ونیاز و درد دل می کرد و فرشتگان هم به این رازو نیاز هر روزه خو گرفته بودند تا اینکه بعد از مدت زمانی طوفانی رخ داد و بعد از آن ، روزها گذشت و گنجشک با خدا هیچ نگفت!

فرشتگان سراغش را از خدا گرفتند و خدا هر بار به فرشتگان این گونه می گفت: " می آید، من تنها گوشی هستم که غصه هایش را می شنود و یگانه قلبی ام که دردهایش را در خود نگه می دارد و سر انجام گنجشک روی شاخه ای از درخت دنیا نشست.

" فرشتگان چشم به لب هایش دوختند، گنجشک هیچ نگفت و خدا لب به سخن گشود:

" با من بگو از آنچه سنگینی سینه توست.

" گنجشک گفت:

" لانه کوچکی داشتم، آرامگاه خستگی هایم بود و سرپناه بی کسی ام. تو همان را هم از من گرفتی. این طوفان بی موقع چه بود؟ چه می خواستی از لانه محقرم کجای دنیا را گرفته بود و سنگینی بغضی راه بر کلامش بست.

سکوتی در عرش طنین انداز شد. فرشتگان همه سر به زیر انداختند.

"خدا گفت:

" ماری در راه لانه ات بود. خواب بودی. باد را گفتم تا لانه ات را واژگون کند. آنگاه تو از کمین مار پر گشودی. " گنجشک خیره در خدایی خدا مانده بود.

خدا گفت: " و چه بسیار بلاها که به واسطه محبتم از تو دور کردم و تو ندانسته به دشمنی ام بر خاستی. " اشک در دیدگان گنجشک نشسته بود. ناگاه چیزی در درونش فرو ریخت. های های گریه هایش ملکوت خدا را پر کرد...


[ دوشنبه 91/4/5 ] [ 6:11 عصر ] [ مهدی افشار ] [ نظر ]

تصویر شهیدان ابراهیم هاشمی و محمد هاشمی

روایت شهدا چیزی نیست جز یک پیوند، پیوند دو نسل، پیوند بین نسلی که خون و خاطره را ساختند و دیدند با نسلی که خون و خاطره را شنیدند و کلامی نیست جز دو حرف.

حرف اول آن متعلق به توست، تو ای همسنگر شهید که خود شاهد بودی مبارزه و رویارویی اسلام و کفر را و نظاره گر بودی در خون تپیدن شهیدان همسنگرت را که چگونه در بی نام و نشانی به کوی دوست شتافتند و به خاطر می آوردی لبخندهای رضایت بخش آن سینه سر خان عاشق را که با اطمینان به تداوم راهشان لحظات واپسین همراهی بر روی ذهن تو نقش می بست و سفارش مکررشان را که حفظ اسلام بود و قطعاً به یاد داری این فرموده ی امام عزیزت را که : تا کفر هست، مبارزه هست و تا مبارزه هست ما هستیم.

و  حرف دوم روایت متعلق به توست، ای جوان عزیز، تو که امروز نسل دوم نام گرفته ای، به تو که از درک دوران شهید و شهادت عاجز مانده ای. توکه از رسای تیر و تفنگ جبهه ها و فریاد الله اکبر عارفانه شهداء ، آه دل و دعای نیمه شبهای مادران شهید، بی تابی و دلواپسی همسران شهید و اشک معصومانه فرزندان شهید فارغ بودی و از آنها جز لحظاتی خاطره و چند دقیقه تماشای فیلم چیز دیگری در گوشه ذهنت تداعی نکرده ای. بدان که اگر دیروز میدان جنگ به جنوب و غرب و ابزار جنگ به تفنگ، توپ و تانک محدود می شد و مراکز نظامی شب و روز در حال آماده باش بودند، امروز جنگ مرز جغرافیای نمی شناسد، امروز تمام کوچه پس کوچه های شهر و محله خط مقدم است و دشمن با تمام قوا و ابزار فرهنگی به میدان آمده و در این راه از هیچ حرکتی رویگردان نیست. پس پر واضح است که امروز برای حفظ اسلام و قرآن باید تمام پایگاه ها و مراکز مختلف در مقابله با این جنگ فرهنگی آماده باش فرهنگی بزنند. و در آخر روایت چیزی نیست جز اقتدا به لاله.

اذان روایت دادند با جوهر قلم ایمان وضوی عشق ساختیم و دانسته برای اقامه ی نماز شهادت جامه ی خلوص بر تن سجاده بر برگهای سفید خواهیم گسترانید.

رو به کعبه قلم... دو رکعت نوشته... قربتا الی الله.


[ دوشنبه 91/4/5 ] [ 5:21 عصر ] [ مهدی افشار ] [ نظر ]

تصویر +به مناسبت +میلاد +امام حسین +حضرت عباس

به هر طرف نگری جلوه‌ی جمال خداست

ادب کنید که میــلاد سیــــدالشهداست

شکــــوه داوری و صـــــورت محمدی‌اش

دل از رســـول خدا می‌برد زبس زیباست

هنـــوز نامده بگرفت دست فطـــــرس را

که دست‌گیـــــری از پا فتادگان با ماست

به بیت وحی، چــــــراغ هدایتی تابیـــــد

که روشنایش افــزون ز وسعت دنیاست

خــــدا به ختــم رسل کشتی نجاتی داد

که پیش وسعت او گم، هزارها دریاست

در انبیا و رســـل، در ائمه تنها اوســــت

که خاک تربتش از بهـر درد خلق دواست

جداکننده مطلب

صلوات از طرف خالق سرمد، به جمال گل نورسته‌ی احمد، که شکفته است به رویش گل لبخند محمد، بگرفته است به بر سید ابرار چو جانش، زده گلبوسه به زیر گلو و لعل لب و چشم و دهانش، رخ تابنده نموده، لب جان بخش گشوده، به نگاهی دل پیغمبر اسلام ربوده، چه جمالی، چه کمالی، چه جلالی، به نبی و علی‌ابن ابی طالب و زهرا و حسن باد مبارک، همه گویند که این عید ولادت، به خدا و همه خلق خدا باد مبارک، چه بگویم به ثنایش، همه مرهون عطایش، همه عالم به فدایش، دو جهان روی نمایش، همه دیدند به ماه رخش آیینه‌ی معبود نما را.


[ شنبه 91/4/3 ] [ 12:12 صبح ] [ مهدی افشار ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

مهدی افشار
سلام، برای مشاهده بهتر وبلاگ از مرورگر Google chrome و یا Firefox استفاده نمایید.
دسته بندی موضوعی یادداشت ها
لینک دوستان

EMOZIONANTE
همفکری
9 د ی
منطقه و جهان آبستن حوادث خوش یمن
نسیم معرفت
به سوی فردا
عاشق آسمونی
کانون مسجد فاطمیه شهید یه
پایگاه امام جعفر صادق شهیدیه
شکوفه های زندگی
ترنم یاس
گذر لحظات
دیار عاشقان
انتظار
قلم
بسم الله العلی العظیم
علیرضااحسانی نیا:فرزانگان امیدوار
شین مثل شعور
ایمان بیاوریم به آغاز فصل سرد
ولی امر مسلمین جهان امام مطلق سید علی س
عشق است زنده یاد ناصر خان حجازی و استقلال
(( همیشه با تو ))
قطره و دریا
در انتظار آفتاب
آج
حقیقت در دنیای مجازی
شعله ی آواز
بانوی دشت رویا
لحظه های آبی
مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی فردوس مبارکه
کوچه ای برای گفتن
کوچ بلاگ -وبلاگ کوچ نهارجان یا کوچ خراشاد-در پارسی بلاگ
خلـــوتگـــه دل
روش های درمان در طب سنتی2
به یاد دوست
قاصدک
بنام پروردگار حی و توانا
جزین
به سوی نور
صداى پاى مهدى می‌آید
وبلاگ گروهی فصل انتظار
امام علی(علیه السلام)
همرا ه با چهارده معصوم(علیهالسلام) ویارانشان
ساتروآر دره ی ابر
زمینیان آسمانی
راین جهانی از زیبایی - هزارمظهراستقامت
فقط خدا
روبه آسمان
جزیره علم
پرورش دینی
بحریست بحر عشق که هیچش کناره نیست
مکاشفه گاه نوشتهای دانشجوی دانشگاه المهدی عج
خداجونم
همنشین
دل نوشته ها
بیداران...
پایگاه اطلاع رسانی مباشری
جاوید باد ایران
سکه دولت عشق
سایت اطلاع رسانی دکتر رحمت سخنی Dr.Rahmat Sokhani
مذهبی فرهنگی سیاسی عاطفی اکبریان
آخرالزمان و منتظران ظهور
جمله های طلایی و مطالب گوناگون
من وآینده من
سید علی خامنه ای
عشق سرخ من
یا امیر المومنین روحی فداک
*** انـتـظـار ***
اظهرالمن الشمس
یک لحظه با یک طلبه!
هشتمین ستاره
آبیار
باشگاه مسابقه و سرگرمی
بچه های اوتیسم استان خوزستان --- khozestan Autism childern
مکنون
یادگار فاو
جاده صدایم کن...
نگاهی به اسم او
مهاجر
عکس و مطلب جالب و خنده دار
آموزه ـ AMOOZEH.IR
ان سالهای دوست داشتنی
PARSTIN ... MUSIC
{افسانه های ققنوس عاقل}
خلوت شب
*** نـذر آقـا ***

اشعار و گفتار
قطره ی شبنم
مجله اینترنتی تبلیغاتی
دارالقرآن الکریم صادق آل محمدص حسن آباد جر قویه علیا
دارالقران الکریم جرقویه علیا
alone
رایان چوب
منتظر ظهور
منتظر
کلبه
*** سلام ***
شعر
upturn یعنی تغییر مطلوب
موعود هادی
نظرمن
هو اللطیف
افسونگر
پژواک
جاده های مه آلود
جوان ایرانی
بر سر آنم که گر زدست بر آید . . .
سیب سرخ
قیدار شهر جد پیامبراسلام
پنجره ای رو به خاموشی
وبلاگ سازمان بسیج مستضعفین basij
سکوت خیس
*پرواز روح*
عصر پادشاهان
همیشه بهار
منتظرظهور
...بــــــــاران که ببارد، همه عاشق هستند
من حلقه ام وراه به میخانه ندارم
انتخابات تالش فوری - آخرین اخبار را از ما بخواهید
عضویت در بزرگترین گروه یاهو
مصطفی قلیزاده علیار
سایه
هر شب تنهایی
آشفته حال
رهپویان
سرچشمه ادب و عرفان : وب ویژه تفسیر ادبی عرفانی قرآن مجید
کشکول
شیمی وزندگی
● بندیر ●
سایت مهندسین پلیمر
Polymer Engineers of Darab University

سجاده ای پر از یاس
ترانه های دیگر
افطار
دیال آباد
وضع هوای اردکان
ســـــد یـــــد کاشان
سرباز ولایت
مدیریت MIS
شقایقهای کالپوش
لنگه کفش
دنـیـــای جـــوانـی
عاشقانه می گویم
.::نهان خانه ی دل::.
مهندسی مکانیک ( حرارت و سیالات)-محی الدین اله دادی
تغییر
چند لقمه حرف حساب
گل باغ آشنایی
دل نوشته های یک دختر شهید
عاشق خدا
بچه مرشد!
قنوت جویبار
سکوت ابدی
شاعرانه
ای که مرا خوانده ای ، راه نشانم بده
کوی عشاق
وبلاگ عقل وعاقل شمارادعوت میکند(بخوانیدوبحث کنیدانگاه قبول کنید)
کلبه درویشی
TOWER SIAH POOSH
مدیریت آموزشی
نیلی ترین - NiliTarin.ir
دخترک خنده رو :)
... حبل المتین ...
دانلود آهنگ
هم نفس
choobak33
وب نوشته مهدی میانجی
حسن آباد جرقویه علیا
سیب خیال
داروخانه دکتر سلیمی
بی بی گل
کارشناس ارشد اقلیم شناسی در برنامه ریزی محیطی
چلچراغ شهادت
جــــــــــــالب
یادداشت های حبیب اله حاجی زاده
محفل آشنایان((IMAN))
.:: بوستان نماز ::.
شربیان، دیار علامه فاضل شربیانی
کلبه عاشقان
««««« شب های تهران »»»»»
هه هه هه.....
لباس شخصی
اطلاعات علمی+تفریح+ترفند+دانلود+کلیپ+آموزش
تابان
لیلی و مجنون
شکوفه های گیلاس
چرخ خیاطی
سه ثانیه سکوت
کلبه تنهایی دوستان رها
►▌ استان قدس ▌ ◄
حنا، دختری با مقنعه
مرکز خدمات مشاوره ای طلوع زندگی
پرپر
اتاق دلتنگی
سر مشق باد
تفحص شهدا
بهترین آرزو هایم تقدیم تو باد.
جبهه وبلاگی غدیر
علی داودی
یا علی مدد
مُهر بر لب زده
کلبه تنهایی
الاستشهادیون للبحرین
...تـــــــــــــــــــــــــــــا خــــــــــــــــــــــــــدا
نشریه حضور
قطره ای ازدریا
نغمه ی عاشقی
دنیای عکس و اطلاعات
MNK Blog
ادبیات و فرهنگ
یگان امُل های مُدرنیسم نشده...امُلیسم
هفت خط
محمد جهانی
أنّ الارض یرثها عبادی الصالحون
جریان شناسی سیاسی - محمد علی لیالی
خدای نزدیک
استقلال تهران
تقدیم به جوانمرد کوچکم معین...
۩۞۩ تنهاترین تنها ۩۞۩
وبلاگ شخصی حامد ذوالفقاری
نگاهی نو به مشاوره
رنگین کمان
آموزش رباتیک در کرج
خاک
طب سنتی@
...وقتی پرادو هست ، پیداست که باید بود
ســرچشمـــه › سرچشمه همه خوبیها مهدی (عج) است ›
همه چیز آماده دانلود . . . دانلود رایگان بازی و نرم افزار
سخن آشنا
سیب سبز
طلبه فیسبوکی
فروش وپخش لوازم خانگی کولیوند
شوروشعور عشق
کانون علمی فرهنگی شهید خداوردیلو شهریار
پژواک
geleh.....
خادم الحسین حکیم مهدی
به یاد شهیدمحسن مریمی و به امید بازگشت حاج احمدمتوسلیان
شهرستان بجنورد
ندای دریا
ماییم و نوای بی نوایی
کلکسیون تمبرخانواده شهیدان محمدسخنی وجمیله رمضان
دلیل
پلاک آسمانی،دل نوشته شهدا،اهل بیت ،و ...
نظرعشق
» اینجـــــا زنجــان اســت...
بوستــان نهــج الفصـــاحـه
خرید و فروش ضایعات آهن
دو رکعت وبلاگ
+O
اشیانه علم
عشق الهی
||*^ــــ^*|| diafeh ||*^ــــ^ *||
سرزمین مِه وخورشید (خورشید گام سبز)
بی سر و سامان
~>+ حبـــــــــــــــاب خیــــــــــــــــال +<~
شب و تنهایی عشق
داستانهای واقعی روابط عمومی Dr.Rahmat Sokhani
ما با ولایت زنده ایم
پناه خیال
مجله اینترنتی شهر طلائی
موسسه (کانون) فرهنگی هنری قرآن و عترت حسن آباد جرقویه علیا
عکس های زیبا
گمگشته
وبلاگ حامیان ولایت
آقاشیر
بازی موبایل،بازی جاوا،بازی سیمبین،دانلود بازی موبایل های جدید
امامزاده میر عبداله بزن آباد
پیغام سروش
دریچه ای متفاوت در دنیای وب
فرهنگی ،مذهبی
ستارگان دوکوهه
بـــــــــاغ آرزوهــــــــــا = Garden of Dreams
صراط مستقیم
برترین لحظه ها
♥ ♥ ♥ عشق در کائنات ☺
ماییم ونوای بینوایی.....بسم الله اگرحریف مایی
ضیافت
سروش دل
هیئت بیت العباس (ع) روستای المشیر
گیاه پزشکی 92
BABAK 1992
شلمچه
مقبلی جیرفتی
آوای قلبها...
اردکان نیوز
فریازان ...تویسرکان...همدان faryazan
عشق ودوست داشتن
ساعت یک و نیم آن روز
مجاورِآقا
پزشکی عمومی دکتررحمت سخنی Dr.Rahmat Sokhani
داشگاه آزاد دزفول
کوسالان
آرشیوی متنوع از مسائل روزمره
محفل یاران کانون شهید پوردرانی ده زیار
@@@نصرت@@@
سفیر دوستی
..:: السلام علیکم یا اهل بیت النبوه ::..
سایت گوناگون دکتر رحمت سخنی Dr.Rahmat Sokhani
درمسیرباران هوالمعین

امکانات وب
بازدید امروز: 36
بازدید دیروز: 5
کل بازدیدها: 597860
Online User

Up Page
ابزار و قالب وبلاگبیست تولزکد پرش به بالای صفحه وب